پس از «فروردینگان»، دومین جشنِ ماهانهی ایرانیان «اردیبهشتگان» است که در روزِ اردیبهشت از ماهِ اردیبهشت ـ سومِ اردیبهشتماهِ گاهشماریِ یزدگردی و دومِ اردیبهشتماه به گاهشماریِ کنونی ـ جشن گرفته میشود؛ چراکه ایرانیان بر این باور بودند که شادیْ اهورایی و غم و اندوهْ اهریمنی است، زینرو، جشن و شادی نزدِ ایشان کاری دینی بوده و چنان بلندپایه بوده است که شاهنشاهانِ هخامنشی در سرِ بیشترِ سنگنبشتههایشان آفرینشِ شادی را همتای آفرینشِ مردم و زمین و آسمان دانستهاند.
اردیبهشتگان جشنی در پاسداشت و ستایشِ «اَردیبهشت» یا «اُردیبهشت» (در زبانِ اوستایی: اَشهوَهِشتَه، در پارسیگ (پهلوی): «اَرْدوَهِشت» یا «اُرْدوَهِشت») به معنایِ «بهترین راستی» و نامِ یکی از اَمشاسْپَندان (جاودانانِ مقدس) است. اردیبهشت همچنین نگهبان آتش است؛ چون آتش برترین نمودارِ راستی و پاکی و درستی به شمار میرود.
وبسایت:
http://www.PersianAwards.com
اینستاگرام:
http://www.instagram.com/persianawards
/>
http://www.instagram.com/khaakpersian
فیسبوک:
https://www.facebook.com/persianawards
/>
https://www.facebook.com/Khaak-106879621652195/
تلگرام:
http://www.t.me/persianawards
Please login here to write your review
0 Comments